STARTSIDAN      ALLMÄNT      INSPIRATION      LÄRANDE I ARBETE      SKOLARBETEN      VISUAL MERCHANDISING      OM MIG      



Konceptdesign för Gina tricot, julen 2011
Publicerat: 2011-02-18, 14:43:49





Är hemkommen från min (förhoppningsvis) allra sista tenta i utbildningen som VM. Här ovan ser ni lite av det jag gjorde på tentan. 3 timmar har aldrig gått så fort och jag vet att jag hade kunnat göra det så mycket bättre. Skyltfönstret är långt ifrån klart som ni säkert förstår, tanken var mest att visa rekvisitan som hänger från taket. Som ni kanske märker är jag inte helt nöjd, men jag väljer att visa det för er i alla fall.

Tenta-uppgiften gick ut på att välja ett företag och skapa deras konceptdesign för julen 2011 - alltså allt från målgruppsbeskrivning, formulerande av affärsidé, analys av den kommande julens trender och tendenser,  färgkoncept, design av skyltar, val av rekvisita till fönster och beskrivning av uppställningsprinciper m.m.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

    Totalt antal besökare:
    Besökare denna vecka:
    Besökare idag: